Vandaag is hij gestart in zijn nieuwe baan: HRM adviseur in de zorg. Precies datgene wat hij wilde!
50 jaar, HRM adviseur en actief op zoek naar een nieuwe baan. In deze arbeidsmarkt (in het noorden) valt dat niet mee. Begin dit jaar zijn wij onze samenwerking (outplacementtraject) gestart.
In de beginfase hebben we veel aandacht besteed in het aanscherpen van focus en het in kaart brengen van competenties en toegevoegde waarde. Dit doen we met behulp van het Business Model You.
Het bepalen van een heldere focus vinden wij essentieel omdat je hierdoor gericht competenties en toegevoegde waarde kunt verbinden aan je focus. Bovendien wordt het een stuk makkelijker om je persoonlijke arbeidsmarkt in kaart te brengen. De basis voor Personal Branding.
Het aanscherpen van zijn focus was lastig omdat hij het gevoel had hierdoor kansen te laten liggen. Al gauw merkte hij echter dat het hebben van focus juist veel voordeel opleverde. Hij kon bijvoorbeeld veel effectiever netwerken en de juiste vacatures vinden. Ook werd het makkelijker voor hem om een ‘steviger persoonlijk verhaal’ neer te zetten tijdens netwerk- en sollicitatiegesprekken. Dit gaf veel zelfvertrouwen: ‘het solliciteren wordt makkelijker en leuker’.
Middels JobMarketing zijn we aan de slag gegaan met zijn Personal Branding: CV, Linkedin, opbouwen en onderhouden netwerk et cetera. Veel ‘fijnslijpen’, oefenen en klankborden.
Wij wensen hem veel succes in zijn nieuwe baan en werkomgeving!